خاطرات شفاهی؛
جانباز سرافراز «غلام آشوری» درباره چگونگی حضورش در جبهه چنین روایت میکند: قصد داشتم با لنج به بحرین بروم که اعلام کردند جنگ آغاز شده است. همان لحظه از لنج پیاده شدم و خودم را به ژاندارمری رساندم. سال ۱۳۵۹ ما را به کرمان اعزام کردند و همراه با گردان ۸۰۸ کرمان راهی منطقه عملیاتی شدیم. در لشکر ۲۱ حمزه خدمت میکردم و تمام دو سال دوران سربازیام را در خط مقدم جبهه گذراندم.