آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۱۴۱۳۲
۱۰:۵۱

۱۴۰۴/۱۲/۱۹

خاطرات/دلتنگ جبهه بود، نه خانه

خواهر شهید «یحیی قمی تبار بین» میگوید: شهید همیشه دوست داشت به جبهه برود و در بین رزمندگان باشد. جنگ را به خانه ترجیح می‌داد و به ما سفارش می‌کرد که هر کاری از دست شما بر می‌آید برای رزمندگان در پشت جبهه انجام دهید.


به گزارش نوید شاهد مازندران، شهید «یحیی قمی تباربین» متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۰۷، در شهرستان نوشهر به دنیا آمد. پدرش ذکریا نام داشت و تا مقطع متوسطه درس خواند و سرانجام در تاریخ نوزدهم اسفند ماه ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت و قطع پا راست به شهادت رسید پیکر بزرگوار این شهید در گلزار شهدای چلندر به خاک سپرده شد.

خاطرات/دلتنگ جبهه بود، نه خانه

چند خاطره‌ای از شهید «یحیی قمی تباربین»

خواهرشهید: شهید همیشه دوست داشت به جبهه برود و در بین رزمندگان باشد. جنگ را به خانه ترجیح می‌داد و به ما سفارش می‌کرد که هر کاری از دست شما بر می‌آید برای رزمندگان در پشت جبهه انجام دهید.

فرزند شهید: یکی از خصوصیات پدرم این بود که به فرزندانش قرآن بیاموزد و لذا قبل از اینکه بنده به سن قانونی مدرسه برسم مرا به مکتب خانه فرستاد. در انتخاب دوست سعی می‌کرد دوستان ما را بشناسد و اگر دوستان منحرفی داشتیم ما را از داشتن آنها منع می‌کرد.

فرزند شهید: در شروع جنگ ما به جبهه می‌رفتیم و پدرمان سرپرستی فرزندان ما را به عهده داشتند و بعد دیدند که ما چند باری مجروح شدیم ایشان ترس و خوف این راداشتند که ما شهید بشویم و ایشان طاقت نگهداری فرزندان ما را نداشتند و حتی چند باری تکرار کردند که من تحمل دیدن فرزندان شما را بعد از شهادت شما ندارم.

انتهای پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
تازه‌ها
طراحی و تولید: ایران سامانه