خاطرات شفاهی والدین شهدا:
رزمندهای که شاگرد اول هم بود
پدر شهید «امیر رضایی» از روزهایی میگوید که پسرش میان درس و جبهه، راه سومی انتخاب کرد: برای رفتن به جبهه از پدر اجازه گرفت، اما قول داد درسش را رها نکند و شاگرد اول بماند؛ قولی که چهار سال حضور در جبهه هم به آن پایبند ماند.

به گزارش نوید شاهد تهران بزرگ، شهید «امیر رضایی» فرزند محمدرضا، یکم اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. وی با حضور در جبهههای دفاع مقدس در نبرد با دشمن بعثی مشارکت داشت و سرانجام در سن ۲۱ سالگی، پنجم آبان ۱۳۶۶ در منطقه دشتعباس به شهادت رسید.
پدر شهید «امیر رضایی» در خاطراتی از فرزندش روایت میکند که او با وجود حضور در جبهه، درس را هرگز کنار نگذاشت و به قولی که به خانواده داده بود، پایبند ماند. به گفته پدر، امیر هر بار از جبهه بازمیگشت، پیش از هر چیز سراغ جزوهها و درسهای عقبماندهاش را میگرفت و با تلاش و پشتکار، باز هم بهترین نمرهها را به دست میآورد.
شهید رضایی چهار سال در جبهه حضور داشت و در عملیات سومار نیز شرکت کرد؛ نوجوانی که هم در میدان دفاع پیشقدم بود و هم در کلاس درس، شاگرد اول.
در ادامه فیلم این مصاحبه را مشاهده میکنید.