عکس یادگاری با آهنگران

به گزارش نوید شاهد فارس، شهید «خداداد قشقایی» یکم دیماه ۱۳۴۴ در شهرستان دوگنبدان چشم به جهان گشود. هفت ساله بود که قدم در راه مدرسه گذاشت و تا پایان کلاس سوم ابتدایی در دوگنبدان تحصیل کرد. پس از آن همراه خانواده به شیراز نقل مکان کرد و ادامه دوران تحصیل خود را در آنجا سپری کرد. او دوره ابتدایی را در دبستان شهید یوسفی پشت سرگذاشت و پس از گذراندن مقاطع راهنمایی و دبیرستان، موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام در هفتم اردیبهشتماه ۱۳۶۵ مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمد.
متن خاطره «۶» : عکس یادگاری با آهنگران
۲۶ خرداد سال ۱۳۶۴ دیروز اکثر اوقات روز را خوابیده بودم و بعدازظهر هم پاس داشتم. بعد از تمام شدن پاسم مشغول درست کردن غذای افطار شدم. شب را هم جایی نرفتیم. امروز صبح پاس اول بودم، اما حاجی تا ساعت ۷ به جای من ایستاد و من از ۷ تا ۹ و بعدازظهر از ساعت ۱ تا ۲:۳۰ دقیقه رفتم روی پست بعد از خواندن نماز عصر خوابیدم و درست یک ساعت قبل از افطار از خواب بیدار شدم.
بعد از نماز و افطار عباس آمد گفت که دو نفر بیایند به مسجد، چون برادر آهنگران آنجاست و مراسم سینه زنی و نوحه خوانی در مسجد امام علی (ع) برقرار است که من و حبیب رفتیم. ابتدا سید عباس سخنرانی کرد و سپس آهنگران نوحهای به عربی و سپس به فارسی خواند. آخر سر هم بچهها ریختند روی سرش و شروع کردند به عکس گرفتن و بوسیدنش که من هم از این غائله مستثنی نبودم.
بعد از تمام شدن مراسم، حسین، علی و مرتضی را دیدم و عکسی هم با آنان گرفتم. بعد هم عباس با ماشین ما را آورد روی توپ الان ساعت ۱۲:۳۰ است نوحهای را که امشب ضبط کردهام بچهها گذاشتهاند و گوش میدهند. من هم میخواهم پس از فارغ شدن از نوشتن برای سحری غذا بپزم، چون به حاجی مسئول غذا گفتم که امشب برای سحری ما غذا نیاورد. حسین دیدهماه هنوز اینجاست و فردا حتماً خواهد رفت...
انتهای متن/