شهید اکبر نوروزی در خرداد ماه 1343 در محله زرگنده دیده به جهان گشود به گفته فرماندهان و همرزمانش سربازی شجاع و فداکار بود. و درنهایت در 29 مهرماه 64 با گلوله باران دشمنان در طلائیه به شهادت رسید
وصیت نامه شهید «اسدالله تاجیک» به همراه دستخط منتشر شد؛
عروس من در جبهه و عروسی من شهادت است و صدای غرش گلوله توپ و خمپاره عقد را خواهد خواند و با پوششی از خون گرم و سرخ خود معشوقم را ملاقات خواهم کرد. در لحظه های شادی حماسه ها و بارش نقل در حجله سنگر عروس شهادت را به آغوش خواهیم کشید عروس من شهادت است و نام فرزندم آزادی است.
شهید مسیح الله سلیمی بالانی/ دهم فروردین 1345، در روستای بالان از توابع شهرستان اراک به دنیا آمد. بیست و نهم آذر 1366، در زبیدات عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و سینه، شهید شد. پیکرش را در بهشت زهرای شهرستان تهران به خاک سپردند.
شهيد «حمزه علی نعمتی» که نام پدرش محمد علی است در زنجان چشم به جهان گشود. وی در دهم فروردین ماه 1367، در منطقه عملیاتی به شهادت رسید و تربت پاکش در امامزاده طاهر کرج نمادی از ایثار و استقامت در راه وطن است.
از شما میخواهم که پشتیبان این انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و روحانیت مبارز باشید و از برادرانم میخواهم که انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند و واقعاً رافع و جاذبه علی (ع) را داشته باشند.
به مناسبت سالروز ولادت وصیت نامه شهید «قاسم توکلی» منتشر شد؛
مروز فرزند فاطمه در برابر سپاهیان کفر و ابر قدرتها بی یاور مانده است امروز کربلای انقلابمان خون می خواهد و من می روم تا با یزید و یزیدیان بفهمانم که حسین تنهاست و شهادت تنها آرزوی ماست.
او یک فدائی بود فدائی اسلام از اول پاسدار بود او از زندگی و جوانی و همه چیز خود گذشت و به خوزستان رفت در روز چهاردهم فروردین سال 1361 در بسیج ثبت نام کرد و در تاریخ بیست و پنجم فروردین 1361 به جبهه خرمشهر اعزام شد و بعد از ده روز شرکت در عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب در جاده خرمشهر در روز دهم اردیبهشت 1361 به شهادت رسید.
دلنوشته شهید«علی خانبان» در سالروز شهادت منتشر می شود؛
زمانی که در جبهه بود بعضی مواقع به جمكران مي آمد و بعد از دعا برمي گشت.او سرانجام بعد از آخرين اعزام به جبهه كه چند روزی طول نکشید در منطقه عملياتي والفجر 9 به درجه رفيع شهادت رسید.
نوروز در سالهای دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای غافلگیر کردن دشمن بود. آنان تصور میکردند اکثریت رزمندگان برای این ایام مرخصی گرفته و به شهرهای خود بازگشتهاند، از این رو زمان مناسبی برای انجام عملیات و غافلگیر سازی دشمن بود.
اى عزيز عزيزان، اى عزيز مؤمنين، آمده ام اما به حال ضعف و بيچارگى و فقيرى و درماندگى دلم را در مقابل تو خاشع كرده ام و با دستهايى دراز و فقيرانه گرفتن لطف و محبت تو به آسمان و با اشكهايى به گونه هايم و دلى شرمنده بدرگاهت و گردنى كج از شرمسارى به آستانت.
اروندکنار و یاد لب تشنه علی اصغر(ع) ، اروند کنار و شرم عباس(ع) از نوشیدن آب ، اروندکنار و موج های سرکشش به خاطر خجلت از اهل حرم ،در يادمان شهداي هويزه؛ هنوز عطر یاران و نجوای لحظات شهادت آنها طنین انداز است.