نشست وبیناری اجلاسیه ملی شهدای غریب بی نشان/ برنامه های تجلیل از مقام شهدای غریب بی نشان از ۵ تیر تا ۲۱ تیر ماه آغاز میشود

به گزارش نوید شاهد، نشست وبیناری هماندیشی و هماهنگی برای برگزاری اجلاسیه ملی شهدای غریب در اسارت که پیکر مطهرشان پیدا نشده است ، با حضور مدیران فرهنگی کل استانها و دکتر سید علیرضا فاطمیانپور، مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغات در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، فاطمیانپور با اشاره به فرمایشات رهبر شهید درباره کنگره شهدا و تأکید ایشان بر موضوع شهدای غریب، گفت: آخرین پیام رهبر شهید انقلاب به کنگره شهدا، دقیقاً بر محور توجه به شهدای غریب در اسارت بود که امیدواریم با عنایت به تأکید ایشان فضای مناسبی برای پاسداشت این عزیزان فراهم شود. امسال سه محور اصلی در برنامههای شهدای غریب دنبال میشود، پیگیری پرونده شهدای بینشان (نزدیک به ۲ هزار شهید)، توجه ویژه به شهدای غریب بانوان و همچنین شهدای غریب روحانی، از اولویتهای اصلی ما است. این کار با تأکید و انگیزهای که از بیانات رهبر شهید دریافت کردیم،با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و این موضوع ظرفیت بالایی برای تبیین و روشنگری دارد و نباید از آن غافل شد.امسال تصمیم داریم این اقیانوس عظیم معرفت و برنامههای فرهنگی مرتبط با شهدای غریب که از ۵ تیر مصادف با ۱۱ محرم و روز تجلیل از اسرا و مفقودان شروع میشود، برنامههای اصلی و ملی را در استانها بهویژه مناطقی که کمتر مورد توجه بودهاند، با کیفیت بهتر برگزار کنیم.
فاطمیان پور خطاب به دبیران استانی تأکید کرد: باید از ظرفیت ادارات کل استان ها و بخشهای مختلف برای جذب کمکهای مردمی و دولتی استفاده کرد و همانطور که خانواده معظم شهدا تأکید دارند، تعامل سازنده در جهت ارتقا برنامه ها شکل بگیرد. باید با همفکری و تقسیم وظایف، این معهرف بزرگ را به نسل های دیگر منتقل کنیم .
مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید در پایان با اعلام زمانبندی این برنامهها گفت: برنامههای تجلیل و قدردانی از مقام شهدای غریب بی نشان، همزمان با ۵ تیرماه (مصادف با ۱۱ محرم و روز تجلیل از اسرا و مفقودان) آغاز میشود و تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت. غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانوادههای معزز این شهدا در سراسر کشور، برگزاری همایشهای تبیینی و سایر فعالیتهای فرهنگی از جمله محورهای این برنامهها است.
انتهای پیام