آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۲۳۵۶۹
۱۸:۱۳

۱۴۰۵/۰۴/۰۷
به مناسبت هفته قوه قضائیه:

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان از نقش پزشکی قانونی در تکریم شهدا و رسیدگی به مجروحان جنگ رمضان قدردانی کرد

همزمان با هفته قوه قضائیه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به همراه جمعی از معاونان و مسئولان این اداره‌کل با حضور در اداره‌کل پزشکی قانونی استان، از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه پزشکی قانونی در شناسایی شهدا، رسیدگی به مجروحان و خدمت‌رسانی در جریان جنگ رمضان قدردانی کرد.


به گزارش نوید شاهد خوزستان به نقل از ایثار، همزمان با فرارسیدن هفته قوه قضائیه، سیدرضا حسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید استان، معاون تعاون و امور اجتماعی و رئیس اداره حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با سید فرزاد حسینی مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان از نقش پزشکی قانونی در تکریم شهدا و رسیدگی به مجروحان جنگ رمضان قدردانی کرد

در این دیدار، سیدرضا حسینی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند مدیرکل و کارکنان پزشکی قانونی استان در جریان جنگ رمضان قدردانی کرد و گفت: مجموعه پزشکی قانونی خوزستان در روز‌های سخت جنگ رمضان با حضور میدانی، تعهد و دقت مثال‌زدنی، نقش بسیار مهمی در شناسایی و تعیین هویت شهدای والامقام، بررسی پرونده‌های مجروحان و انجام مأموریت‌های تخصصی ایفا کرد که این خدمات هرگز از یاد مردم و خانواده‌های معظم شهدا نخواهد رفت.

وی افزود: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، یک مسئولیت ملی و معنوی است و هماهنگی و تعامل مطلوب میان بنیاد شهید و پزشکی قانونی، موجب شد بسیاری از امور مربوط به شهدا و مجروحان با سرعت، دقت و رعایت کامل موازین قانونی انجام شود. بدون تردید این همکاری ارزشمند، نمونه‌ای از هم‌افزایی دستگاه‌های خدمت‌رسان در مسیر تکریم ایثارگران و حفظ حرمت مقام شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان همچنین بر استمرار همکاری‌های مشترک میان دو دستگاه در رسیدگی به پرونده‌های مجروحان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا تأکید کرد و از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان پزشکی قانونی در انجام این مسئولیت خطیر قدردانی نمود.

در ادامه این دیدار، سید فرزاد حسینی مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان با قدردانی از حضور مدیرکل بنیاد شهید و هیئت همراه اظهار داشت: در روز‌های سخت جنگ رمضان، تنها دستگاهی که از ابتدا تا پایان در کنار پزشکی قانونی حضور مستمر و مؤثر داشت، بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و این همراهی موجب شد خدمات شایسته‌ای به خانواده‌های معظم شهدا ارائه شود.

وی افزود: در برخی روز‌ها همکاران ما به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و استان خوزستان تنها استانی بود که به طور همزمان در ۱۲ مرکز، عملیات شناسایی و بررسی پیکر مطهر شهدا را انجام می‌داد. این هماهنگی و همکاری با بنیاد شهید، با نظم، دقت و احساس مسئولیت مثال‌زدنی همراه بود و موجب شد همه مراحل با رعایت کامل ضوابط و احترام به مقام شامخ شهدا انجام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان با تأکید بر اینکه «شهادت واژه‌ای مقدس است و اطلاق آن نیازمند بررسی دقیق و مستندات کامل است»، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز پرونده‌های مربوط به مجروحان جنگ با همان حساسیت و دقت در حال بررسی است و همکاران ما تمام توان خود را برای انجام صحیح این مسئولیت به کار گرفته‌اند.

وی در پایان خطاب به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: از زحمات تمامی همکاران ستادی و شهرستانی بنیاد شهید صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم؛ آنان با نظم، دقت و تعهد مثال‌زدنی در کنار پزشکی قانونی بودند و خواهشمندم سلام و قدردانی بنده را به تمامی این عزیزان ابلاغ کنید.

انتهای پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
طراحی و تولید: ایران سامانه