جانبازان شیمیایی نفس شان را با مردم ایران تسهیم کردند

جانبازان شیمیایی نماد عینی ایثار، جانفشانی و فداکاری هستند، زیرا هر دم و بازدم این عزیزان ممد حیات غرور و اقتدار ملت ایران است.
به گزارش نوید شاهد، دکتر رحیم نریمانی، مدیرکل دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگری به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت با اعلام این مطالب خاطر نشان کرد: بمباران شیمیایی سردشت و نقض حقوق بشر بدست رژیم بعث عراق با حمایت کشورهای غرب با بمباران مدرسه شجره طیبه میناب و شهادت کودکان مظلوم توسط آمریکای جنایتکار، چرخه تاریخی حقوق بشر دروغین آمریکایی و توحش مدرن بر ساخته نئو استعماری و استکباری غرب را در برابر دیدگان آزاد اندیشان و افکار عمومی جهان تکمیل و نمایان کرد.
وی روحیه ایثار، مقاومت و ایستادگی را قدرت بازدارندگی واقعی ایران اسلامی بر شمرد و افزود: تاریخ این کشور با حماسه و جانفشانی مردان و زنان آن در برابر زورگویی و ایستادگی در برابر ظلم شکل گرفته است و دنیا هویت یک ایرانی را در مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم شناخته است.
مدیرکل دانش پژوهان و تشکلهای ایثارگری بر لزوم صیانت و پیگیری حقوقی واقعه جنایتکارانه بمباران شیمیایی سردشت تاکید کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعزام جانبازان شیمیایی به سازمان opcw (سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی) در هلند این موضوع را پیگیری کرده و هر ساله با حضور در این سازمان و اعلام شکایت در دادگاههای مرتبط پیگیر حقوقی موضوع است. وی تحریمهای دارویی را یک جنایت دیگر در قبال جانبازان بهویژه جانبازان شیمیایی برشمرد و افزود: در حوزه تشکلهای ایثارگری جانبازان شیمیایی پیگیر راه اندازی شبکه ملی داروخانههای ویژه جانبازان شیمیایی در کشور هستند تا داروهای ویژه این عزیزان با سهولت در دسترس آنان قرار گیرد ولی برای اجرای این طرح نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر هستیم.
دکتر نریمانی اعزام گروههای جهادی سلامت به سردشت را از دیگر برنامههای این اداره کل برشمرد و گفت: حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزههای چشم پزشکی، پوست، ریه، زنان، مغز و اعصاب، ارولوژی و دندانپزشکی در قالب گروه جهادی سلامت یکبار انجام شده و به دلیل نیاز عزیزان جانباز شیمیایی سردشت پیگیر اعزام گروه دیگر در سالجاری هستیم.
وی برگزاری نخستین همایش بین المللی نفسهای سوخته با حضور سفرا و هیأتهای خارجی را در سال گذشته از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: برای نخستین بار سمفونی سردشت تهیه و در این همایش اجرا شد و مقرر است در سالجاری در استانهای مختلف این سمفونی اجرا شود و در اجلاس مجمع opcw امسال نیز این سمفونی در کشور هلند به اجرا درآید.
انتهای پیام/