پوستر| دولت آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیاست
ششم الی دوازدهم تیرماه بعنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و دولت آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیاست (رهبر شهید انقلاب). این پوسترها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ایلام تهیه شدهاند.
به گزارش نوید شاهد ایلام؛ ششم الی دوازدهم تیرماه بعنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و دولت آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیاست، به دلایل زیر:
سوءقصد نافرجام به حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای (مد ظله العالی) در ۶ تیر ۱۳۶۰
به شهادت رساندن آیتالله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان در ۷ تیر ۱۳۶۰
بمباران شیمیایی سردشت و به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق در ۸ تیر سال ۱۳۶۶
به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در ۸ تیر ۱۳۶۰
به شهادت رساندن آیتالله صدوقی نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه یزد در ۱۱ تیر ۱۳۶۱
شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر در ۱۲ تیر ۱۳۶۷
انتهای پیام/