حماسهساز جبهههای نبرد؛ شهیدی که آرزویش حضور در جبهه بود

به گزارش نوید شاهد هرمزگان؛ شهید «نعمتالله آشوری» یکم فروردین ۱۳۴۲، در روستای طلاشکوئیه تابعه شهرستان حاجیآباد چشم به جهان گشود. پدرش غلام و مادرش کنیز نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و ششم خرداد ۱۳۶۵، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به گردن و پهلو، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.
بسم الله الرحمن الرحیم
شهید نعمتالله آشوری دوران کودکی خود را در زادگاهش سپری کرد و تا پایان دوره ابتدایی به تحصیل پرداخت. پس از آن، به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده، ناگزیر از ادامه تحصیل بازماند و در کنار سایر اعضای خانواده به کار و فعالیت مشغول شد.
شهید آشوری از روحیهای پرتلاش و مسئولیتپذیر برخوردار بود و علاقه فراوانی به دفاع از میهن و حضور در جبهههای نبرد داشت. هنگامی که به سن خدمت سربازی رسید، از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خدمت اعزام شد. وی پس از گذراندن دوره آموزشی، به دلیل علاقه و انگیزه فراوان برای حضور در مناطق عملیاتی، راهی جبهههای حق علیه باطل شد.
او ماهها در جبهههای نبرد به انجام وظیفه پرداخت و سرانجام در سال ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش به بدنش، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را در شمار شهدای سرافراز میهن اسلامی جاودانه ساخت.
انتهای متن/