آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۱۸۹۹۷
۱۱:۱۹

۱۴۰۵/۰۲/۱۳
فرازی از وصیت نامه شهید «عبدالکریم اخشم»؛

سرنوشت مردم باید بدست کسانی باشد که از قلب مستضعفین‌اند

شهید «عبدالکریم اخشم» در بخشی از وصیت نامه خود می‌نویسید: «سرنوشت مردم بدست کسانی باشد که از قلب مستضعفین باشند و مؤمن به خدا و رسول و امام خمینی باشند.»


به گزارش نوید شاهد خوزستان، شهید عبدالکریم اخشم در سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای مذهبی در دزفول دیده به جهان گشود. پدرش علی خان نام داشت. دارای مدرک فوق دیپلم بود. به صورت بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد و سرانجام در هیجدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید. پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شده است.

سرنوشت مردم باید بدست کسانی باشد که از قلب مستضعفین‌اند

متن وصیت نامه شهید عبدالکریم اخشم:

نصرت الهی و توفیق حضور در نبرد تاریخی برای دفاع از اسلام و انقلاب

خدمت پدر و مادر عزیزم، دست شما را می‌بوسم حال که خداوند نصرت داد تا بتوانم به فیض حرکت در این نبرد تاریخی برای دفاع از اسلام و انقلاب شرکت کنم در این شب که شب جمعه است و وقت کم است و از طرفی هیچ گونه روشنایی نیست لذا بخاطر احترامی که برایتان قائلم این وصیت نامه را برای شما می‌نویسم. 

برادران و خواهرانم را برای خدمت به اسلام تربیت نموده 

اولا همانطور که خودتان آشنا هستید و در این مورد همواره مرا تشویق کرده‌اید انتظار دارم که کلیه برادران و خواهرانم را برای خدمت به اسلام و به خاطر خدا برای مردم تربیت نموده برای رشد و تعالی آنان زمینه مناسب تری بوجود بیاورید که خداوند اجر شما را چندین برابر نماید.

امانتی بودم که خداوند به شما داد

در مورد استقامت صبر در نبود من لازم به تذکر نمیبینم، چون خودتان به مراتب بهتر از خود من آمادگی دارید و میدانید که امانتی بودم که خداوند به شما داد و حالا هم تحویل میگیرد. البته با این تفاوت که خداوند به خاطر زحماتتان اجرتتان را صد چندان خواهد کرد.

پدر و مادر؛ مرا ببخشید 

 پدرم اگر شما را اذیت کردم شما به بزرگواریتان مرا ببخشید و همچنین مادر عزیزم که همواره از او سپاسگزارم و اگر احیاناً او را اذیت کرده‌ام مرا خواهد
بخشید.

از هیچکس رنجش ندارم

 مادر جان از همه کسانی که به هر صورتی از من رنجیده‌اند معذرت خواهی کن و طلب آمرزش بخواه و ضمنا از هیچکس رنجش ندارم و از همه آشنایان راضی و خواهان سعادت آنها می‌باشم.

سرنوشت مردم باید بدست کسانی باشد که از قلب مستضعفین‌اند

پیاده شدن اسلام و حکومت عدالت علی (ع) به تمام معنی در جامعه و پیاده شدن خصوصیات امام علی (ع) در تک تک بچه‌ها به عنوان امت پیرو امام و بالاخره عروج و تعالی بسوی خدا و گرفتن اخلاق خدایی مسلما در چنین جامعه‌ای دیگر اختلاف طبقاتی نیست ریاست طلبی نیست سرمایه داران جایی ندارند و سرنوشت مردم بدست کسانی باشد که از قلب مستضعفین باشند و مؤمن به خدا و رسول و امام خمینی باشند.

وصیت نامه‌ام را در تاریکی نوشته‌ام

این وصیت نامه را در شب ساعت ۸۵ روز ۹ اردیبهشت در سلمانیه کنار رود کارون نوشته‌ام و هیچگونه چراغی نمی‌شد روشن کرد و در تاریکی نوشته شده لذا بد خط است مرا ببخشید.

انتهای پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
طراحی و تولید: ایران سامانه