آزاده سرافراز «حسین گرمابی» در بخشهایی از خاطراتش در دوران اسارت تعریف میکند: اون اسارت برای ما یک دانشگاه بود. واقعا یک دانشگاه بود. با افراد مختلف و زبانهای مختلف کسانی که با ما در اسارت بودند و هرکدوم بالاخره اون مسیر خودشون رو انتخاب کرده بودند، چیزهای خیلی زیادی در اسارت یاد گرفتیم که بعد از اسارت به چه شکل و به چه نوع زندگی کنیم.