آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۱۳۷۷۹
۱۵:۳۸

۱۴۰۴/۱۲/۱۶
وصیت‌نامه شهید «جواد عسگری»

راه شهیدان را ادامه دهید

شهید «جواد عسگری» در وصیت‌نامه‌ای کوتاه و پرمعنا، از خانواده‌اش خواست تا در صورت شهادتش، راه او و سایر شهیدان را ادامه دهند و با صبر و شجاعت، در برابر دشمن ایستادگی کنند.


راه شهیدان را ادامه دهید
به گزارش نوید شاهد کرمانشاه، شهید «جواد عسگری» یکم شــهریور ۱۳۴۸ در روستای چغاچنگال از توابع شهرستان اسلام آباد غرب به دنیا آمد. پدرش الله داد و مادرش حیران نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته انسانی درس خواند. گروهبان یکم ارتش بود. سال ۱۳۷۳ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. یکم اسفند ۱۳۷۹، در دهلران بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش آن به شــهادت رسید. مزار شهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش واقع است.
متن وصیت نامه
بسم الله الرحمن الرحیم
با حمد و ثنای فراوان به درگه خداوند منان الطاف بی منتهایش شامل حال اینجانب جواد عسگری گردید که در این جهاد مقدس شرکت کرده و از درگاهش تقاضای عاجزانه دارم که توفیقم دهد تا بتوانم این وظیفه شرعی و تکلیف الهی را به نحو احسن انجام دهم، باشد که قبول درگاهش افتد و باعث تخفیف گناهانم شود انشاء الله.
 اما بعد خدا را شکر می‌کنم که توفیق یافتم که چند جمله را به عنوان وصیت نامه در مکان مقدسی که خون هزاران شهید گلگون، است بنویسم و وصایای بنده از قرار ذیل می‌باشد:
۱ ـ امام امت را دعا کنید و او را تنها نگذارید. 
۲ ـ اگر خداوند خواست که مرا از دوستان نزدیکش قرار دهد و شهادت نصیبم شد راه بنده و تمام شهیدان اسلام را ادامه دهید.
۳ ـ پدر و مادر مهربان و عزیزم بلکه عزیزتر از جانم! من به شما سلام عرض می‌کنم و به عنوان یک فرزند گناهکار از شما تقاضا دارم که حق خودتان را به بنده حلال نمایید برای رضای خدا و خدا هم از شما راضی خواهد شد.
۴ ـ دیگر خانواده محترم و عزیزم! اگر بنده شهید شدم شجاع باشید و صبر پیشه کنید که خداوند به مصداق آیه قرآن: «ان الله مع الصابرین» صابران را دوست می‌دارد. بنده از کسی طلب کار نیستم و بدهکار هم نیستم و اگر خواستید گریه کنید جلو دشمن گریه نکنید.
انتهای 
پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
طراحی و تولید: ایران سامانه