آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۱۳۴۵۴
۱۵:۳۶

۱۴۰۴/۱۲/۱۳
وصیت نامه شهید «محمد باقر عبدالملکی»

بر ما واجب کفایی است که سنگر‌ها را پُرکنیم

شهید «محمد باقر عبدالملکی» در وصیت نامه اش نوشته است: اولین پیام من مثل هر شهید دیگر خون و سنگر است، چون امام بزرگوارمان خمینی بت شکن جنگ را مسئله اصلی می‌دانند و بر ما واجب کفایی است که سنگر‌ها را پر کنیم.


بر ما واجب کفایی است که سنگر‌ها را پُرکنیم
به گزارش نوید شاهد کرمانشاه، شهید «محمد باقر عبدالملکی»، دوم فروردین ۱۳۳۵، در روستای کنجوران از توابع شهرستان تویسرکان به دنیا آمد. پدرش ابراهیم و مادرش زهرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایــی درس خواند. ســال ۱۳۵۷ ازدواج کــرد و صاحب یک پســر و دو دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. نهم اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت فرمانده گردان ادوات در‌ام القصر عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش نوروز نیز به شهادت رسیده است.
متن وصیت نامه شهید
با درود و صلوات بر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و با درود بر مهدی صاحب زمان منجی انسان‌ها و با سلام و درود بر امام روح الله خمینی بت شکن، آن آزادمردی که راه رهایی از منجلاب گمراهی را به ما آموخت و راه سعادت و جوانمردی را به ما یاد داد و با درود و سلام بر روحانیون پیرو خط امام که حفظ اسلام را از خط سازش با لیبرال‌ها جدا نمود و به ما آگاهی سیاسی بخشیدند و با سلام بر شهیدان وارسته همچون شهید بهشتی و رجایی که راه ثابت ماندن در هدف را به ما یاد دادند و با سلام بر خانواده شهدا که با صبرشان به ما استقامت آموختند و با درود بر پیکار گران راه حق که با رزمشان با ما شجاعت آموختند.
 سلام بر پدر و مادری که ما را در دامن پاک خود پرورش دادند چنان که توانستم جان بی قابل خود را در راه اسلام نثار کنم؛ چند کلامی به عنوان وصیت به بازماندگان خود و تمام مردم شهیدپرور یادآور می‌شوم.
 اولین پیام من مثل هر شهید دیگر خون و سنگر است، چون امام بزرگوارمان خمینی بت شکن جنگ را مسئله اصلی می‌دانند بر ما واجب کفایی است که سنگر‌ها را پر کنیم؛ چنان که حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به اصحابش فرمود هر وقت که جلو باطل گرفته نمی‌شود و به حق رفتار نمی‌شود وظیفه هر فرد مؤمن است که تن به شهادت بدهد و شهادت را بر زندگی ترجیح دهد. امروز به حمد خداوند جوانان ما به این رشد رسیده‌اند.
 و، اما پیامی به پدران و مادران دارم، گرچه بنده لیاقت پیام دادن به مردم ایثارگر را ندارم ولی به عنوان وظیفه‌ای که بر دوش هر شهید است باید یادآور بشوم که از آمدن جوان هایتان به جبهه جلوگیری نکنید و این فکر را از سرتان بیرون کنید که اگر بچه شما به جبهه بیاید کشته می‌شود؛ در این رابطه به سخنان علی (ع) توجه کنید که می‌فرماید اگر انسان در قلعه‌ای فولادی باشد مرگ به سراغ او خواهد رفت. امیدوارم فرزندانتان را به این راه که صراط مستقیم است هدایت کنید که باعث خوشبختی آخرت شما خواهد شد. و، اما پیامی به تمام برادران دارم که بعد از مرگ من ضعف به خود راه ندهند و سلاح مرا بردارید و سنگر را خالی نکنید و تا آخرین نفر با کفر مبارزه کنید.
 به خواهران هم توصیه می‌کنم که حجاب خود را حفظ کنید چادر شما تیری است در قلب دشمنان اسلام.
 پیامی هم برای همسران شهیدان دارم؛ شما که بار مسئولیت شهیدتان را بر دوش می‌کشید پس بر شما باد که با صبرتان پیام خون همسران شهیدتان را به فرزندانتان و به نسل‌های آینده برسانید و بدانید که این افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است شما اجر بزرگی خواهید داشت. خانم‌هایی را که نمی‌گذارند شوهرانشان به جبهه بیایند، امر به معروف کنید و به آنها یادآور شوید که لذت ظاهری این چند روزه دنیا باعث نشود که تا ابد در آتش جهنم بسوزند که آن موقع برای جبران بسیار دیر است و پشیمانی سودی ندارد.
 اما کسانی که به قول خودشان می‌گویند خانواده ما سرپرست ندارد به قول حضرت علی (ع) اگر خانواده شما مومن است که خدا حامی اوست؛ او بهترین سرپرست است و اگر غیر مؤمن است پس تو چرا خود را برای او به هلاکت می‌رسانی؟
 در خاتمه از تمام دوستان آشنایان طلب عفو و گذشت دارم و امیدوارم برای ما طلب مغفرت کنند. از همسنگران دلیر نیز می‌خواهم که به این گفته مولا علی گوش کنند و چشم به صف دشمنان بدوزند و سر خود را به خدا بسپارند و دندان‌ها را به هم فشارند و تا آخرین نفس با دشمن بجنگند که در هر صورت پیروزی با آنان است. در آخر اگر خدمت امام رسیدید سلام من بی قابل را خدمت ایشان برسانید.
انتهای پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
طراحی و تولید: ایران سامانه