پسرعموی شهید «حسن شاهی» نقل میکند: «حسن گفت: حقیقتش رو بخوای مثل اینکه کسی دائم من رو سرزنش میکنه و میگه نمیخوای اسلحه به زمین افتاده داداشت رو برداری؟»
شهید «حسن شاهی» شمشمین فرزند و دومین شهید خانواده رمضانعلی و زهرا، در اول دیماه ۱۳۴۵ در شهرستان سمنان به دنیا آمد. به عضویت بسیج درآمد و در مجمع ابوالفضل فعالیت می کرد. وی بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۵ به شهادت رسید.