شهید فرامرز عباسی با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ بلافاصله با اولین گروه اعزامی از لشکر ۷۷ وارد مناطق عملیاتی شد و در بهمنماه همان سال یکبار به مرخصی آمد، خانوادهاش با دستههای گل به استقبالش رفتند که این دیدار حدود دو هفته بیشتر طول نکشید و او مجدد به منطقه اعزام شد. همسرش در هنگام بازگشت او از جبهه، به شوخی میگفت، نمیشود که نروی؟ او در پاسخ اخمی میکرد و جواب میداد: من قسم خوردم و این لباس را پوشیدم. تو همسر یک سرباز هستی و باید قوی و محکم باشی. اگر من نروم، پس چه کسی میخواهد، برود؟!