شهید "علیرضا امری" در وصیت نامه اش نگاشته است: «از خواهرانم میخواهم که زینب وار با مسئله شهادت من برخورد نمایند و هیچ موقع از حجاب اسلامی غفلت نورزند.»
شهید «علیرضا امری» در شهرری چشم به جهان گشود و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر در منطقه فکه (والفجر4) بر اثر ترکش به ناحیه سر به دیار الهی شتافت. در ادامه تصاویری از این شهید گرانقدر را مشاهده می کنید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: هرچه ما از جانبازان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر بهره ببریم در جامعه شاهد باز تولید این رفتارها و در نتیجه گسترش ایثار اجتماعی خواهیم بود.
شهید آتابای سرباز ارتش بود که عازم جبهه های جنگ شد. او پس از رشادت و دلاوری های که در تنگه ابو قریب از خود نشان داد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
گریه امانش نمی داد، من هم به گریه افتادم. سعی کردم جلوی خودم را بگیرم. نگاهم را از صورتش دزدیدم و به گل های قالی خیره شدم که ادامه داد... «حالا باید اینطور توی بستر بیماری ذرّه ذرّه آب بشم و منتظر مرگ بمونم...» آنچه خواندید گزیده ایی از خاطرات "صدیقه باقری" همسر شهید "حشمت الله حیدری وانانی" است که در پایگاه خبری نوید شاهد چهارمحال و بختیاری منتشر می شود.
نوروزعلی، چند ماه پس از ازدواج با دختر خاله اش رهسپار جبهه های جنگ شد. او تنها بیست و پنج روز در جبهه حضور داشت و پس از رشادت های فراوان به فیض شهادت نایل گشت.
جانباز شهید "حشمت الله حیدری وانانی" از شهدای دیده بان شهرکرد است که در آبان ماه 1377، در بیمارستان ساسان تهران بر اثر عوارض شیمیایی به شهادت رسید.در ادامه تصاویری از این شهید گرانقدر را ملاحظه می کنید.
با خسرو علی بابایی، جانیاز شیمیایی و بازمانده شهدای گردان توحید:
خسرو علی بابایی روایت می کند: بيش از 8 روز مقاومت سرسختانه در برابر پاتك هاي سنگين عراق مابين 400 نفر رزمنده ايراني و 4 لشكر پياده و سواره عراقي سپري شده بود، آن هم در شرايط بسيار سخت محدوديت مهمات، آذوقه، آب و بمبارانهاي سنگين هوايي كه در ارتفاع بسيار پايين صورت مي گرفت.