دویست و نود و ششمین نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران برگزار شد / تبیین برنامههای سال جاری و تأکید بر ارتقای جایگاه مشاوران وزرا

به گزارش نوید شاهد، نشست مشاوران وزرا و دستگاههای اجرایی در امور ایثارگران با حضور جمعی از مدیران کل بنیاد شهید استانها و مشاوران ایثارگران در دستگاهها برگزار شد. در این جلسه، برنامههای سال ۱۴۰۵ با رویکرد بهرهمندی حداکثری از ظرفیت مشاوران ایثارگر در دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
رضا رحیمینسب، دبیر شورای مشاوران وزیران در امور ایثارگران، با بیان اینکه مشاوران ایثارگر در دستگاههای اجرایی نقش کلیدی در تحقق مأموریتهای بنیاد شهید ایفا میکنند، اظهار داشت: مشاوران وزرا در حوزه ایثارگران در ۵۰ دستگاه اجرایی کشور بهعنوان نمایندگان بنیاد شهید فعالیت میکنند. ارتقای جایگاه این عزیزان از سطح یک رابط به هماهنگکننده و مشاور راهبردی، در دستور کار قرار گرفته است. ابلاغ ۲۸ برنامه و ۹۸ فعالیت، برنامهریزی برای سال ۱۴۰۵ است. اجرای دقیق ۲۸ برنامه ابلاغی، مبنای ارزیابی عملکرد دستگاهها در جشنواره شهید رجایی خواهد بود. از مدیران کل بنیاد شهید در استانها انتظار داریم با برقراری ارتباط مستمر با مشاوران، خلأهای ارتباطی گذشته را جبران کنند و زمینه اجرای هرچه بهتر برنامهها را فراهم آورند.
رحیمینسب ادامه داد: سفرهای استانی در دستور کار است و با جدیت باید پیگیری شود. سفرهایی که صرفاً تشریفاتی نباشد، بلکه با برنامهریزی دقیق و هماهنگی با دستگاههایی مثل دادگستری، استانداری و نیروهای مسلح، بتواند گرههای کور مشکلات ایثارگران را باز کند. تجربه نشان داده است که بسیاری از معضلات جامعه ایثارگری با بودجههای کلان حل نمیشود، بلکه بااراده، پیگیری و ارتباط صمیمانه مدیران با خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران قابلحل است. از همه مدیران کل بنیاد شهید در استانها انتظار است که این سفرها را مغتنم شمرده و مصوبات آن را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.
مشاوران وزرا و دستگاههای اجرایی در ادامه این نشست بر ضرورت همافزایی دستگاههای اجرایی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حل مشکلات جامعه ایثارگری تأکید کردند.
انتهای پیام