روایت مستند «دوازده، چهل» در دست تولید است

به گزارش نوید شاهد شهرستانهای استان تهران، دکتر طاهره تبیرئی سرپرست اداره کل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران به روند تولید مستند «محمدجعفر و جابر بیات» اشاره کرد و اظهار داشت: «این مستند روایتهایی از زمانه شهیدان محمدجعفر و جابر بیات از شهدای جنگ دوازده و چهل روزه را به تصویر کشیده شده است.»
سرپرست اداره کل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران گفت: این مستند بر پایه «روایت در روایت» و عنصر «غافلگیری انسانی» شکل میگیرد تا از خودگذشتگی بیسروصدای قهرمانان گمنام را به تصویر بکشد.
وی در خصوص اهداف این مستند گفت: مستند «دوازده، چهل» ساخته میشود تا به مخاطب بگوید بازخوانیِ تقابلِ دو حالتِ شکوه است: شکوهِ «سکون و معنویت» در روزهای پربرکت ماه رمضان که شهدا در میانهی آتش، به عبادت و پیوند با پروردگار میپرداختند؛ و شکوهِ «حرکت و هیجان» در جنگ دوازدهروزه که سرعتِ تصمیم و قدرتِ عمل، سرنوشتساز بود.
این مقام مسئول افزود: سازندگان این اثر در پی آن هستند تا نشان دهند «ایثار» یک حالت ثابت نیست، بلکه رفتاری پویاست که هم در خلوتِ نماز و روزه (جنگ رمضان) و هم در هیاهویِ نبرد (جنگ دوازدهروزه) جلوهگر است. این مستند میخواهد به ما بگوید که شهدا چگونه توانستند «معنویتِ رمضان» را در «آتشِ دوازده روز» حفظ کنند. هدف نهایی، ساختن پلی است میانِ خاطراتِ فراموششدنی و تاریخی که باید در قلب ملت زنده بماند.
این اثر به تهیهکنندگی و کارگردانی «نوید دادوند جمالی» در روزهای آینده تصویربرداری خود را در ابتدا از محل زندگی شهیدان واقع در شهرستان پاکدشت شروع میکند.
انتهای پیام/