نماز شهادت و وعده ساختن خانه ابدی
به گزارش نوید شاهد سمنان، «شهید حبیبالله پازوکی» فرزند سیفالله، یکم اسفندماه ۱۳۴۰ دیده به جهان گشود. وی تا سال سوم راهنمایی تحصیل کرد.

وعده ساختن خانه ابدی
حبیبالله در کار کشاورزی به پدر و مادر کمک میکرد. در کنار آن نیز به شغل مکانیکی روی آورد. هجده ساله بود که عازم جبهه شد.
مادر حبیبالله نقل میکند: «نمیدانستیم حبیبالله چه کاری میخواهد انجام دهد. باید خودش را برای رفتن به جبهه آماده میکرد، اما حالا یک راست آمده بود کنار زمینی که قرار بود آنجا خانهای برایش درست کنیم. ماهم نه حرفی میزدیم و نه چیزی میپرسیدیم. فقط با تعجّب نگاهش میکردیم. حبیبالله زمین را گود کرد و دستش را به خاکهای جمع شده زد. تیممش که تمام شد، نمازش را شروع کرد: دو رکعت به نیت نماز شهادت، قربهالیالله. بعد از نماز به سجده افتاد. بر همان خاکها سجده کرد و با خدای خود راز و نیاز. نمیدانستیم چه میگوید. طاقت نیاوردم و گفتم: حبیبجان! دیرت میشه مادر، بلند شو باید زودتر راه بیفتی. برادرش که میخواست من و برادرهای دیگر حبیبالله را از آن حال و هوا بیرون آورد، بلندش کرد و گفت: داداشجان! انشاءالله وقتی از جبهه برگشتی خودم همینجا واسهات خونه رو میسازم. حبیبالله لبخند معنی داری زد و گفت: اگه برگشتم. گفتم: حتماً برمیگردی. جواب داد: اگه برنگشتم، زحمتش رو بکشین عوض خونهه بخت، اینجا برام خونهه آخرت بسازین!»
هجده ماه از اعزامش گذشته بود که طی عملیات الیبیتالمقدس(آزادسازی خرمشهر) در هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ با اصابت ترکش به سر، به درجه رفیع شهادت رسید. پیکر مطهرش را در روستای کوشک گرمسار دفن کردند.
انتهای متن/