آیین گرامیداشت شهید «برزو رستمیار» همزمان با هفته شهدای غریب بینشان در اسارت برگزار شد

به گزارش نوید شاهد کرمانشاه، همزمان با هفته گرامیداشت شهدای غریب بینشان در اسارت، آیین بزرگداشت شهید والامقام «برزو رستمیار» پنجم تیرماه با حضور مسئولان، خانواده معظم شهید و جمعی از ایثارگران بر مزار مطهر این شهید در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد.
این مراسم با هدف پاسداشت مقام شامخ شهدای غریب بینشان در اسارت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانوادههای معظم شهدا برگزار شد.
شهید «برزو رستمیار» دوم مهرماه ۱۳۴۱ در شهرستان سنقر متولد شد و ۲۲ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه فکه به اسارت نیروهای بعثی درآمد، پس از تحمل دوران سخت اسارت ۱۲ خردادماه ۱۳۶۹ در غربت و در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید والامقام از شهدای مظلوم دفاع مقدس است که نامش در شمار شهدای غریب بینشان در اسارت ثبت شده است.
در این آیین، «محمد رستمیار» برادر شهید، «جعفر زارعی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، «سید نورالله موسوی» دبیر ستاد آزادگان، «فریدون ملکمحمدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنقر و «رامین شکوهی» رئیس اداره تبلیغات و مراسم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حضور داشتند.
در ادامه، با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود «شهید غریب» به خانواده معظم شهید، از ایثار و صبوری این خانواده تجلیل شد. همچنین حاضران با حضور بر مزار مطهر شهید و قرائت فاتحه، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.
زارعی، در این مراسم با تأکید بر جایگاه شهدای غریب بینشان در اسارت گفت: «این شهدا نماد مظلومیت، صبر، استقامت و ایمان هستند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جوان، وظیفهای همگانی است.»
موسوی، دبیر ستاد آزادگان نیز با اشاره به رشادتهای آزادگان و شهدای غریب در اسارت اظهار کرد: «این عزیزان با تحمل سختترین شرایط اسارت، درس عزت، آزادگی و ولایتمداری را به ملت ایران آموختند و برگزاری چنین مراسمهایی نقش مهمی در پاسداشت یاد شهدا و تکریم خانوادههای آنان دارد.»
در پایان این آیین، حاضران بر ضرورت استمرار برنامههای فرهنگی برای معرفی سیره شهدای غریب بینشان در اسارت، تبیین ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کردند.
انتهای پیام/