آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۲۳۴۶۷
۰۷:۵۴

۱۴۰۵/۰۴/۰۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ؛

بزرگداشت سردشت تبیین مظلومیت مقتدرانه ملت ایران است

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، با تأکید بر ضرورت بازخوانی جنایت بمباران شیمیایی سردشت گفت: یاد و بزرگداشت شهدای این حادثه نمادی از مظلومیت مقتدرانه ملت ایران و سندی ماندگار از جنایت علیه مردم بی‌دفاع این سرزمین است.


بزرگداشت سردشت تبیین مظلومیت مقتدرانه ملت ایران است
 
به گزارش نوید شاهد تهران بزرگ، مراسم «نفس‌های سوخته» عصر روز شنبه ششم تیرماه همزمان با سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه، سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، مشاوران رئیس بنیاد شهید، مدیران فرهنگی شهر تهران و نمایندگان وزارت امور خارجه در فرهنگسرای ملل تهران برگزار شد.
 

سردشت؛ سند مظلومیت مقتدرانه ایران

عباسعلی رضایی در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این واقعه، بزرگداشت سردشت را تکلیفی برای تبیین ابعاد واقعی مقاومت ملت ایران دانست و اظهار داشت: یاد شهیدان والامقام سردشت، یادآور مظلومیتِ مقتدرانه ملت ایران و عمق جنایت‌هایی است که علیه مردم بی‌دفاع این سرزمین روا داشته شد. بزرگداشت شهدای حمله شیمیایی سردشت، در حقیقت ادای دین به ایثار، صبوری و استقامت مردمی است که با خون و رنجِ ناشی از سلاح‌های ممنوعه، سندِ مظلومیت ایران را در تاریخ جهان ثبت کردند.

وی با تأکید بر لزوم افشای چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر افزود: جامعه امروز ما و نسل‌های آتی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی حقیقت این جنایات و پاسداشت مقام جانبازان شیمیایی است. خاطره سردشت صرفاً یک واقعه تاریخی در تقویم نیست؛ بلکه برگ روشنی از استقامت ملت ایران در برابر استکبار جهانی و جریانی است که تلاش کرد با سلاح‌های شیمیایی، اراده یک ملت را درهم بشکند، اما خود مغلوب ایستادگی آنان شد.

جانبازان شیمیایی؛ قصه‌ای پرغصه از ایثار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور، به بیان دشواری‌های زندگی این عزیزان پرداخت و گفت: «جانبازان شیمیایی قصه پرغصه‌ای دارند. آن‌ها نمی‌دانند دمی که می‌آید آیا برمی‌گردد یا خیر. تمام آسایش و آرامش امروز ما، بستگی به خون شهیدان و این جانبازان عزیزی دارد که نفس کشیدن را برای خود دشوار کردند تا کشور ما به دست یاغیان نیفتد.

رضایی که سابقه سال‌ها خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری را در کارنامه دارد، با تأکید بر درک عمیق وضعیت جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و نخاعی تصریح کرد: من سال‌ها نوکری این عزیزان را کرده‌ام و با همه گروه‌های جانبازی آشنا هستم. جانفشانی آن‌ها را با تمام وجود درک کرده‌ام. این جانبازان با وجود زندگی بسیار سخت و مشکلات تنفسی، هرگز خم به ابرو نمی‌آورند و نماد واقعی استقامت هستند.

انتهای متن/

 

 

گزارش خطا

ارسال نظر
طراحی و تولید: ایران سامانه