بزرگداشت سردشت تبیین مظلومیت مقتدرانه ملت ایران است

سردشت؛ سند مظلومیت مقتدرانه ایران
عباسعلی رضایی در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این واقعه، بزرگداشت سردشت را تکلیفی برای تبیین ابعاد واقعی مقاومت ملت ایران دانست و اظهار داشت: یاد شهیدان والامقام سردشت، یادآور مظلومیتِ مقتدرانه ملت ایران و عمق جنایتهایی است که علیه مردم بیدفاع این سرزمین روا داشته شد. بزرگداشت شهدای حمله شیمیایی سردشت، در حقیقت ادای دین به ایثار، صبوری و استقامت مردمی است که با خون و رنجِ ناشی از سلاحهای ممنوعه، سندِ مظلومیت ایران را در تاریخ جهان ثبت کردند.
وی با تأکید بر لزوم افشای چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر افزود: جامعه امروز ما و نسلهای آتی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی حقیقت این جنایات و پاسداشت مقام جانبازان شیمیایی است. خاطره سردشت صرفاً یک واقعه تاریخی در تقویم نیست؛ بلکه برگ روشنی از استقامت ملت ایران در برابر استکبار جهانی و جریانی است که تلاش کرد با سلاحهای شیمیایی، اراده یک ملت را درهم بشکند، اما خود مغلوب ایستادگی آنان شد.
جانبازان شیمیایی؛ قصهای پرغصه از ایثار
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور، به بیان دشواریهای زندگی این عزیزان پرداخت و گفت: «جانبازان شیمیایی قصه پرغصهای دارند. آنها نمیدانند دمی که میآید آیا برمیگردد یا خیر. تمام آسایش و آرامش امروز ما، بستگی به خون شهیدان و این جانبازان عزیزی دارد که نفس کشیدن را برای خود دشوار کردند تا کشور ما به دست یاغیان نیفتد.
رضایی که سابقه سالها خدمترسانی به جامعه ایثارگری را در کارنامه دارد، با تأکید بر درک عمیق وضعیت جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و نخاعی تصریح کرد: من سالها نوکری این عزیزان را کردهام و با همه گروههای جانبازی آشنا هستم. جانفشانی آنها را با تمام وجود درک کردهام. این جانبازان با وجود زندگی بسیار سخت و مشکلات تنفسی، هرگز خم به ابرو نمیآورند و نماد واقعی استقامت هستند.
انتهای متن/