بخشی از بیانات رهبر شهید انقلاب اسلامی از دیدار با شهید «ایرج رستمی»
به گزارش نوید شاهد خراسان شمالی، نام شهید «ایرج رستمی» سردار سرافراز اهل خراسان شمالی، نه تنها در اوراق زرین دفاع مقدس، که در حافظه تاریخی ملت ایران با بیانات رهبر شهید انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد. ایشان در دیدار با بسیجیان خراسان شمالی «۲۴ مهر ۱۳۹۱»، با روایت خاطرهای از «نورانیت» و حضور فداکارانه این شهید گرانقدر در گروه شهید چمران، او را نمادی از ایمان و مجاهدت بسیجی دانستند.

رهبر شهید امام «سید علی خامنهای» در بخشی از بیانات خود، با بیان خاطرهای از شهید «ایرج رستمی»، اظهار کرد: «در دوران دفاع مقدس یک جمله معروف بود و میگفتند فلانی نور بالا میزند، روشن است؛ یعنی بهزودی شهید خواهد شد. این نورانیتِ حضور بسیجی بود؛ این را من خودم مشاهده کردم؛ نه یک بار و دو بار»
ایشان با توصیف یکی از دیدارهای خود با این شهید والامقام، افزودند: «یک موردى که مربوط به همین استان شماست، بد نیست عرض کنم. یک سرگرد ارتشى که بعد ما فهمیدیم ایشان اهل شهرستان آشخانه است - سرگرد رستمى - به میل خود، به صورت بسیجى آمده بود در مجموعهى گروه شهید چمران، آنجا فعالیت میکرد. بنده مکرر او را میدیدم؛ مىآمد، میرفت. یک شبى با مرحوم چمران نشسته بودیم راجع به مسائل جبهه و کارهائى که فردا داشتیم، صحبت میکردیم؛ در باز شد، همین شهید رستمى وارد شد. چند روزى بود من او را ندیده بودم. دیدم سرتا پایش گلآلود است؛ این پوتینها گلآلود، بدنش خاکآلود، صورتش خسته، ریشش بلند؛ اما چهره را که نگاه کردم، دیدم مثل ماه میدرخشد؛ نورانى بود».

رهبر شهید با تأکید بر نقش مجاهدت و حضور فداکارانه این شهید در میدان نبرد، فرمودند: «روزهاى قبل، من این حالت را در او ندیده بودم. رفته بود در یک منطقهى عملیاتى، آنجا فعالیت زیادى کرده بود؛ حالا آمده بود، میخواست گزارش بدهد. او بعد از چندى هم به شهادت رسید. ارتشى بود، اما آمده بود بسیجى وارد میدان شده بود؛ فعالیت میکرد، مجاهدت میکرد، حضور فداکارانه داشت - در همان مجموعهى بسیجىِ شهید چمران - بعد هم به شهادت رسید. این نورانیت را خیلىها دیدند؛ ما هم دیدیم، دیگران هم بیشتر از ما دیدند. این ناشى از همان حضور فوقالعاده است».

انتهای پیام/