لزوم تبعیت از امام و دفاع از انقلاب در وصیتنامه شهید «گلپایگانی»
به گزارش نوید شاهد سمنان، «شهید علیاکبر گلپایگانی» شانزدهم خرداد ۱۳۴۳ در شهر بسطام از توابع شهرستان شاهرود دیده به جهان گشود. پدرش محمدعلی، کارگر بود و مادرش صدیقه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. از طریق بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم اسفندماه ۱۳۶۳ در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

فرازهایی از وصیتنامه شهید:
طلب شهادت و ادای تکلیف
خدایا! از تو میخواهم که مرگم را شهادت در راه خودت و در زیر پرچم اسلام و اولیای خود قرار دهی. خدایا! تو را شکر میکنم که بهترین راه را برای رسیدن به این بنده گنهکار ارزانی داشتی. خدایا! عاجزم از این که میخواهم چیزی به اسم وصیتنامه بنویسم، چون میترسم نفسم بر من غلبه کند.
آمدم جایی که مکانش مقدس و پاک است
آری، در این موقع حساس و سرنوشتساز، زمانی که همهچیز برایمان آشکارا و روشن است و مرگ در جلوی چشمانم جلوهگر است، تصمیم گرفتم به جبهه بیایم و جهت ادا و انجام وظیفه و مسئولیتی که بر یکیک افراد واجب است و باید از اسلام، قرآن و مملکت اسلامیمان دفاع کنیم، به جبهه آمدم؛ جایی که مکانش مقدس و پاک است و انسان خود را آماده میکند برای آخرت و مکانی که حق مقابل باطل ایستاده و تا خون در رگهایمان جاری است هرگز نخواهیم گذاشت به اسلام لطمهای وارد کنند و امیدواریم که به توفیق خداوند ربالعالمین دست به دست هم دهیم و با وحدت و قدرت خداوند و با عزمی استوار پرچم پرافتخار اسلام را در سرتاسر عالم برافراشته کنیم.
توصیه به حضور در صحنه و اعزام جوانان به جبهه
برادران عزیزم! من در مقابل شما چیزی ندارم که بگویم و فقط تقاضایی که از شما ملت شهیدپرور داریم این است که: همیشه در صحنه بودید و در صحنه باشید و جوانهایتان و جگرگوشههایتان را بفرستید به جبههها و برای جهاد کردن در راه خدا و جنگیدن برای قرآن و دین اسلام در جلوی راهشان سد نشوید و بدانید که در این موقعیت حساس که قرار گرفتهاید، خداوند شما را مورد آزمایش قرار داده است. مبادا شیطان شما را گول بزند. با نفس خود مبارزه کنید. قرآن میفرماید: «یا أیتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی؛ ای نفس مطمئن و دلآرام، امروز به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنودی و او راضی از توست، باز آی و در صف بندگان خاص من درآی و در بهشت من داخل شو.»
غلبه بر نفس و جهاد در راه خدا
آری، برادرانم، امیدواریم که توفیق یابیم تا بر نفسمان غلبه کنیم و یاد خدا را هرگز از یاد نبریم و دل از این دنیای فانی و زودگذر برکنیم و به فکر آخرت باشیم. از انفاق کردن مال و جان خود در راه خدا هرگز دریغ نداشته باشید و با کافران جهاد کنید تا فتنه و فساد را از روی زمین برطرف کنیم؛ همانطور که قرآن کریم میفرماید و امام عزیزمان هم نقل میکند: «و قاتلوهم حتی لا تکون فتنة» جنگ، جنگ تا رفع فتنه از عالم و برقراری حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان.
لزوم تبعیت از امام و دفاع از انقلاب
پسای امت حزبالله و قهرمان و شهیدپرور، بدانید که در این زمان سکوت کردن و بیتفاوت ماندن و زیر بار ذلت و خواری دشمنان رفتن برای یک شخص مسلمان ننگ است. بپا خیزید و زره بر تن کنید. حق در مقابل باطل ایستاده، مبادا امام عزیز را تنها بگذاریم. پیروی کردن از امام، عمل کردن به آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول...» میباشد.
نسبت به انقلاب و جنگ بیتفاوت نباشیم که در پیش خداوند مسئول خواهیم بود و خون تمامی شهدا را زیر پا گذاشتهایم و در روز قیامت همین شهدا از ما بازخواست خواهند کرد. همیشه کارهایتان و راه و روشتان در خط اسلام باشد. به جبههها کمک کنید. پشتیبان روحانیت در خط امام باشید و وحدت خود را با روحانیت حفظ کنید.
هوشیاری در برابر دشمنان و منافقان
و یک مسئله از همه مهمتر؛ برادران! شما باید خیلی هوشیار باشید و نگذارید که دشمنان به انقلاب، خدای نکرده، ضربهای وارد کنند و پوزه این خودفروختگان و منافقان پست و زبون را به خاک بمالید و آخرین ضربه نهایی را به آنها وارد کنید که دیگر نتوانند از جایشان بلند شوند و بدانید که کوچکترین خدشهای به انقلاب وارد شود، لطمه به اسلام خورده است؛ چون انقلاب ما یک انقلاب حسینی است و همان راه ائمه و پیامبران است.
ادامه راه امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم
راهی که امام حسین(ع) و یارانش، با ریختن خونشان و مظلومیت حسین(ع)، به دستمان رسید و سلسلهای از ائمه معصومین به پا خاسته و با یاران خود با یزیدیان زمان میجنگند تا ریشه ظلم را از سرتاسر عالم برافکنند و مظلومان و مستضعفان جهان بتوانند با آسایش زندگی کنند و از زیر سلطه این ابرجنایتکاران به در آیند.
انقلاب اسلامی؛ الگوی ملتهای تحت ستم
وای امت حزبالله شهر بسطام! همانطور که میدانید، انقلابی که شما ملت ایران به رهبری امام عزیزتان خمینی قیام کردید، تمام جهان را به لرزه درآورد و سرمشق و الگویی بود برای دیگر ملتهای زیر ستم که آنها هم بتوانند حرکت کنند، تا به یاری خداوند بتوانیم این انقلاب را به دست پرتوان حضرت حجتابنالحسنالعسکری بسپاریم. و عزیزان من! تنها توصیهای که دارم: مسجدها و نماز جماعت و مخصوصاً نماز دشمنشکن جمعه و دعاها را ترک نکنید. همانطور که شرکت فعالانه دارید به راه خودتان ادامه دهید. چون ما هرچه داریم از همین عبادتهاست که به درگاه پروردگارمان رو میآوریم و طلب مغفرت و آمرزش میکنیم.
تجلیل از خانوادههای شهدا
و برادرانم! هرگز دل خانوادههای شهدا و آن فرزندانی را که پدرانشان در راه اسلام و قرآن شهید شدند به رنجه نیندازید و این وصیتنامه که مینویسم، از خانوادههای شهدا خیلی عذر میخواهم، چون ما نمیتوانیم در مقابل شما عزیزان و پدران و مادرانی که فرزند از دست دادید و به خدای خودتان نزدیک شدهاید و مانند کوهی استوار در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادهاید و مقاومت خواهید کرد، پاسخگو باشیم و شما در نزد خداوند اجر و پاداش بزرگی دارید.
اعتماد به نصرت الهی
و همانطور که امام عزیزمان فرمودند: ای شهدای بزرگ و ای شهدای زنده عزیز، اگر نبود مجاهدات شما و برادران و خواهران بزرگوار شما در جبههها و پشت جبههها که با اخلاص خاص خود، عنایات خاص خداوند قادر را جلب نمودید، کدام قدرت و کدام ابزار جنگی میتوانست جمهوری اسلامی و کشور عزیز شما را از این دریای مواج و متلاطم که شرق و غرب و وابستگان به آنان دست در دست هم و بازو به بازوی یکدیگر داده و در پی غرق آن کوشیدند و میکوشند، نجات دهد؟
و این کوردلان و از خدا بیخبران و عاری از معنویات نمیدانستند که این کشتی نوح است که خدایش کشتیبان و پشتیبان است. اینان با ابزار و ساز و برگ مادی به جنگ این معنویت و کشور صاحبالزمان(ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) آمدهاند و اکنون نیز پس از سالها تجربه به خود نیامدهاند و به حرکات مذبوحانه ادامه میدهند، ولی چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان. خداوندا ما هیچیم، هیچ و هرچه هست از تو و به سوی توست و ما از تو کمک و استمداد میطلبیم. اگر تو با مایی، شکست و پیروزی را پشیزی نمیشناسیم. تو خود یار این ملت و این جوانان مخلص باش و رحمت خود را بر این شهیدان جاوید نثار فرما و جانبازان، این شهیدان زنده، را شفا و اخلاص و اجر عنایت نما و به بازماندگان آنان و خاندان و پرستاران اینان صبر و جزای خیر مرحمت فرما و به ملت شریف ایران هرچه بیشتر استقامت و مقاومت و صبر و بردباری در راه پیشبرد مقاصد اسلام عنایت فرما.
خطاب به دانشآموزان
وای برادران دانشآموز عزیز! درسهایتان را بخوانید، مبادا اینکه خدای نکرده این منافقان و خودفروختگان در امور مملکتی دخالت کنند و خون شهدای گرانقدرمان را زیر پا بگذارند و اگر شما درس نخوانید، مسئولید در برابر خداوند و بر شماست که در سه جبهه فرهنگی، اقتصادی و نظامی علیه کفر جهانی به ستیز بپردازید و شما امید آینده این مملکت هستید و باید راه شهدا و انقلاب را ادامه دهید.
انتهای متن/