آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۲۰۴۵۴
۱۸:۳۵

۱۴۰۵/۰۲/۳۰
فرازی از وصیت‌نامه شهید «عزیز دبستان»؛

لبیک شهید «عزیز دبستان» به ندای امام؛ دفاع از اسلام تا پای جان

شهید «عزیز دبستان» در فرازی از وصیت‌نامه خود با تأکید بر لبیک به ندای امام امت، دفاع از اسلام را وظیفه‌ای شرعی دانسته و ادامه راه شهدا را مسئولیتی سنگین برای نسل‌های آینده توصیف کرده است.


به گزارش نوید شاهد کهگیلویه و بویراحمد،شهید «عزیز دبستان»، فرزند محمدخان در ۱۴ آبان ماه ۱۳۳۹ در روستای رودایک بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود. 
 
تابستان ۱۳۵۹، با لباس مقدس سربازی راهی جبهه شد و پس از رشادت‌های فراوان در عملیات هایی، چون طریق القدس و بیت المقدس سرانجام در روز‌های ابتدایی شروع عملیات بیت المقدس در ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۱، در منطقه عملیاتی دارخوین بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تا اولین شهید بخش دیشموک باشد.

 شهید والامقام «عزیز دبستان» در بخشی از وصیت‌نامه خود با اشاره به احساس تکلیف در برابر انقلاب اسلامی و رهبری امام امت، از آمادگی برای ایثار جان در راه اسلام سخن می‌گوید.

این شهید گرانقدر در وصیت‌نامه خود می‌نویسد:

«من بر ندای امام امت لبیک گفته و از نظر شرعی وظیفه‌ای جز این ندارم که در راه او برای اسلام تا حد خون دریغ ننمایم.

آنها که شهید شدند با خون خود گامی بزرگ و مسئولیتی بس دشوار برای ما آیندگان به جا گذاشته‌اند که باید دنبال‌رو راه آنان باشیم.»

شهید «عزیز دبستان» در این فراز از وصیت‌نامه، با نگاهی عمیق به مسئولیت نسل‌های پس از دفاع مقدس، یادآور می‌شود که خون شهدا تنها یادگاری از گذشته نیست، بلکه امانتی برای تداوم راه ایمان، ایثار و پاسداری از ارزش‌های اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: نویدشاهد

گزارش خطا

ارسال نظر
تازه‌ها
طراحی و تولید: ایران سامانه