آخرین اخبار:
کد خبر : ۶۱۹۴۶۳
۱۳:۴۹

۱۴۰۵/۰۲/۲۰
فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور:

گردآوری اسناد دفاع مقدس، امانتی برای نسل‌های آینده است

فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور گفت: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس هشت‌ ساله، جنگ 12 روزه و جنگ رمضان، یک ضرورت انکارناپذیر است و گردآوری اسناد این حماسه‌ها، امانتی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.


گردآوری اسناد دفاع مقدس، امانتی برای نسل‌های آینده است

به گزارش نوید شاهد استان قزوین و به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر غلامحسین حق‌جو از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور، در نشست هم‌اندیشی اساتید علوم و معارف دفاع مقدس که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز دشمن با تمام توان در عرصه جنگ شناختی و رسانه‌ای وارد شده است و تنها راه مقابله با تحریف‌های آنان، روایت درست و مستند از حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس، جنگ دوازده‌روزه و جنگ رمضان است.

وی افزود: اگر نتوانیم حقایق این نبرد‌های مقدس را به زبان نسل امروز منتقل کنیم، دشمن با روایت‌های دروغین خود، تاریخ را به نفع خودش تحریف خواهد کرد؛ بنابراین وظیفه همه ما، از اساتید و معلمان گرفته تا رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی، تبیین شفاف و جذاب این حماسه‌هاست.

حق‌جو با تاکید بر اهمیت جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس، تصریح کرد: اسناد جنگ رمضان و جنگ دوازده‌روزه، گنجینه‌های ارزشمندی هستند که باید با دقت جمع‌آوری، نگهداری و در اختیار پژوهشگران و نویسندگان قرار گیرد. این اسناد، امانتی تاریخی در دست ما هستند تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند. آیندگان باید بدانند که پدران و مادرانشان چگونه با دستان خالی، در برابر مدرن‌ترین تجهیزات نظامی جهان ایستادگی کردند و پیروز شدند.

استاد درس علوم معارف دفاع مقدس استان در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان که وظیفه تربیت معلمان نسل آینده را بر عهده دارد، نقش کلیدی در این جهاد تبیین دارند. از اساتید می‌خواهم با استفاده از روش‌های نوین تدریس و بهره‌گیری از اسناد و مدارک معتبر، دانشجویان را با ابعاد مختلف این حماسه‌های ماندگار آشنا کنند.


گزارش خطا

ارسال نظر
طراحی و تولید: ایران سامانه