شهید نیروی انتظامی «احمد رزاز» و دفاع از حریم ولایت
به گزارش نوید شاهد خراسان شمالی، شهید ستوان یکم «احمد رزاز» نهم اردیبهشت سال ۱۳۳۴ در بجنورد متولد گردید. پس از اتمام تحصیلات متوسطه در مدرسه عالی پست و تلگراف پذیرفته شد ولی عدم تمکن مالی مانع از ادامه تحصیل وی گردید. بنابراین به استخدام ارتش درآمد و به دانشکده افسری راه یافت. پس از اتمام تحصیل سازمان مخوف ساواک از وی دعوت به همکاری نمود و جهت جذب وی وعدههای مالی و رفاهی بسیاری به او داد. شهید با اینکه در فقر میزیست اما چون در خانوادهای مذهبی پرورش یافته بود تن به این رذالت نداد و شرافت انسانی خود را با امکانات مادی مبادله نکرد. احمد در کلانتری ۱۹ تهران مشغول به کار شد و پس از مدتی به زندان حصار انتقال یافت.

بخشی از خاطرات همسر شهید «احمد رزاز» را با هم میخوانیم:
شکوفایی انقلاب اسلامی وی را دچار تحولی عمیق نمود لذا در هر فرصتی که به دست میآورد در تظاهرات مردمی شرکت میکرد او از جمله کسانی بود که روز قبل از فاجعه خونین هفده شهریور سوار بر موتور مردم را به شرکت در اجتماع میدان ژاله دعوت میکرد و خود نیز در آن جمع از جان گذشته حضوری متهورانه داشت ولی از جمله کشانی بود که خداوند شهادت او را به تاخیر انداخت تا در وقتی دیگر و در جبههای متفاوت به جانبازی بپردازد.
با پیروزی انقلاب احمد به مشه منتقل شد و در زندان وکیلآباد به کار مشغول شد. پس از مدتی به بجنورد انتقال یافت و جز کادر شهربانی آن شهرستان گردید.
منافقین در پی اهداف کثیف خود از وی دعوت به همکاری کردند ولی او نپذیرفت و همچنان در موضع خدشه ناپذیر دفاع از حریم ولایت و فقاهت به مبارزهای بیامان با آنها پرداخت.
سرانجام در هفدهم شهریور سال ۱۳۵۹ شب هنگام که خسته از تلاش فزاینده ولی پر ثمر به خانه بازگشته بود تا دمی بیاساید تلفنی به او خبر دادند که جهت مهارکردن آتش سوزی پمپ بنزین به محل حادثه برود او شتابان خود را به مکان مورد نظر رساند و به سرعت مردم را از محل حادثه دور کرد و سپس جهت اطفاء حریق به کمک ماموران آتش نشانی شتافت در همین اثنا توسط خفاشان شب پرست از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به دیدار معشوق ره سپرد بدین سان منافقین برگی دیگر بر پرونده سیاه خود افزودند و خون پاک دیگری را بر زمین ریختند.