شهید علیجان اباذری
سال1345 در روستای جوند نهبندان متولدشد .تاپایان ابتدائی تحصیل کرد .نقاش ساختمان بود و پاسدار وظیفه بود که در سال1365براثر ترکش درپاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نایل شد.

زندگینامه شهید علیجان اباذری

دوم فروردین 1345 در روستای جوند از توابع نهبندان فرزندی دیده به جهان گشود که پدرش به شغل کشاورزی مشغول و مادرش دوشادوش پدر باعشق زایدالوصفی نسبت به فرزند ، عهدار تربیت و پرورش او در محیط محقر روستا و خانواده نمود . از همان اوان کودکی ودر دوران تحصیل ابتدائیش  دارای پیشرفت خوب و قابل ملاحظه بود وتا سال دوم راهنمائی در روستا تحصیل کرد ولی به علت فقر مادی ، مدتی را در حرفه رنگ آمیزی ساختمان مشغول و پس از آن در مکانیکی و به مدت سه سال نیز در نانوائی مشغول به کار شد . در این مدت شبها را برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ، در سپاه پاسداران مشغول به فعالیت بود .سه مرتبه به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در دومرحله مجروح شد . پس از آن از طریق ارتش به سربازی اعزام ومدت 21 ماه از سربازی خود را در منطقه عملیاتی فاو به سر برده وسرانجام در تاریخ یازدهم اسفندماه سال 1365 براثر ترکش خمپاره در پاسگاه زید عراق به شهادت رسید .
اوبسیار انسان مؤمن و پاکدامن بود و هیچ موقع نمازش ترک نمی شد . همیشه قرآن می خواند وخانواده خود را مرتب توصیه به برپائی نماز می کرد و با مردم خیلی خوش برخورد و مهربان بود . در دوران قبل از انقلاب ومبارزات مردم با رژیم منحوس پهلوی ، فعالانه در راهپیمائیها شرکت می نمود . انسانی مبارز ، فعال در مراسم مذهبی و دعای کمیل و وفادار به امام وانقلاب بود . توصیه او وپیامش این بود که : « ناراحت نباشید که هدف و آرزویم شهادت در راه خداست . » 
برچسب ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده استان ها
عکس
تازه های نشر
اخبار برگزیده